Postat de: oazadeliniste | 11/02/2010

Invata sa reduci caloriile la fiecare masa

Pentru a slabi, trebuie sa arzi mai multe calorii decat mananci. Poate fi destul de dificil, mai ales pentru ca „numaratul” caloriilor este o chestiune destul de neplacuta.

Cercetatorii de la Harvard si de la Louisiana State University au descoperit ca persoanele care isi reduc numai cu putin numarul de calorii consumate zilnic au reusit sa slabeasca in jur de 6 kilograme in jumatate de an, indiferent de ce tip de dieta urmau. De fapt, daca reduci consumul a 100 de calorii zilnic, vei slabi 4,5 kilograme intr-un an. Daca scazi 250 de calorii din meniul tau zilnic, vei slabi 26 de kilograme intr-un an. Reducand numarul zilnic de calorii cu 500, ai putea slabi 26 de kilograme in jumatate din timp, adica in sase luni.
Exista o infinitate de diete pentru slabit, dar cea mai eficienta este dieta echilibrata. Atunci cand se incepe o dieta, se recomanda sa nu fie sub 1000 – 1200 de calorii. Daca dieta este hipocalorica, atunci cand se renunta la ea se produce efectul yo-yo„, afirma Jordina Casademunt, nutritionist specializat in nutritie sportiva si ortomoleculara, autoarea cartii „Tratamente naturale pentru combaterea celulitei”.
La fiecare masa, chiar fara sa iti dai seama, introduci in organism multe grasimi si o cantitate nedorita de zahar. Acestea se ascund in sosuri, ketchup, paine, aluaturi si dressinguri pentru salate. Important este sa stii exact ce mananci, mai ales pentru ca in ultima perioada alimentele procesate ne-au acaparat dieta.

In medie, o portie de mancare este azi cu aproximativ 200 de kilocalorii mai bogata decat acum 20 de ani. De aceea, pentru adoptarea unui stil de viata echilibrat, este foarte important sa cunoastem si cantitatile recomandate pentru o portie, indiferent de tipul de aliment pe care il consumam„, declara nutritionistul Elena Casapu.Mici schimbari in obiceiurile tale alimentare te pot ajuta sa scazi semnificativ numarul de calorii pe care il consumi zilnic. Iata cateva dintre ele:Mai putine grasimi „rele”Uleiul de floarea soarelui, folosit „pe scara larga” in bucataria romaneasca traditionala, este vinovat de numarul mare de calorii continut de unele mancaruri gatite. Prajeala, care este de cele mai multe ori baza cu care se incepe prepararea unui fel de mancare traditional, este cea care concentreaza cele mai multe grasimi „rele”. Prepara tocanitele, sosurile si diversele mancaruri traditionale fara prajeala, adaugand cateva linguri de ulei, de preferat de masline, la final.Pentru preparatele din carne, alege metodele fara grasimi. Cateva optiuni sunt carnea la cuptor in tava sau in vas ceramic. O alta varianta este gatitul la abur, care, pe langa continutul redus de grasimi, pastreaza mult mai bine nutrientii din alimente, in comparatie cu fierberea sau prajirea in ulei. Gasesti aici cateva idei si reguli de baza pentru prepararea alimentelor la abur.
Paine de casa, cu seminteDin pacate, painea alba din comert contine o cantitate mult prea mare de zahar. Pe langa zahar isi mai fac loc si diverse alte substante, aditivi meniti sa pastreze painea proaspata cat mai multa vreme, sa o coloreze si sa ii imbunatateasca gustul. Dincolo de efectele negative asupra greutatii tale, painea cu multi aditivi iti afecteaza negativ si sanatatea.

Poti incerca sa prepari singura, acasa, paine cu seminte, fara zahar si fara nici un fel de aditivi: numai faina integrala, apa, diverse seminte, dupa gust, putina sare si drojdie. Nu este chiar atat de dificil pe cat suna. Daca nu esti dispusa sa faci paine de casa, alege din magazine numai painea din faina integrala, fara aditivi si fara zahar.
Sos picant, realizare personalaGustul picant poate salva nenumarate mancaruri de care altfel nu te-ai indura sa te atingi… Pentru ca senzatia de iute camufleaza un gust lipsit de savoare, un sos picant, facut chiar de tine este solutia pentru a reduce din aportul de calorii. Poti face un sos iute din suc natural de rosii, in care sa adaugi cateva bucatele de ardei iute, un praf de sare, putin usturoi si diverse condimente, in functie de gust, precum busuioc, oregano, cimbru etc. Renunti in acest mod la sosurile pline de zahar si aditivi, din comert.Otet balsamic, pe gustul tauIn locul sosurilor pentru salate, care au adesea maioneza, grasimi, multa sare, zahar si diversi aditivi, printre care cei mai comuni fiind potentiatorii de aroma si conservantii, fie alegi otetul balsamic din comert, fie iti prepari singura un astfel de otet, cu aromele tale preferate. Otetul te ajuta sa slabesti pentru ca accelereaza arderea grasimilor, fiind un aliat de baza in diete.

Daca nu iti place gustul otetului balsamic din comert, foloseste otet natural din mere, in care sa adaugi plante aromate. Poti pune in otet busuioc macinat, seminte de marar, oregano, rosmarin, seminte de telina si diverse alte condimente. Condimentele, pe langa faptul ca adauga savoare preparatelor alimentare, contin numeroase vitamine, minerale si oligoelemente.


Responses

  1. Ce super !!!! O sa incerc si eu,merci Cosmi !


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: