Postat de: oazadeliniste | 02/12/2009

Completare la articolul,,1 Decembie”09 Timisoara………”

Am fost sunatã si intrebatã ,,Tu cu cine ai tinut?”

Of!

Nu tin cu nimeni,   ce s-a întîmplat în p-ta Operei a fost dintr-un sentiment pur de revoltã împotriva organizãrii acelui miting electoral in acea AZI si in acel LOC, nu conta de cãtre care clasã politicã !!!!

Noi cei  din fata jandarmilor ne-am simtit furati, injositi, umiliti……..

Eu am fost acolo si în 89

Dacã inchid ochii incã vãd alaturi de  mine copii nascindu-se in p-ta Operei , lîngã stîlpii de iluminat, incã vãd sîngele prietenilor mei inrosind caldarîmul ……mi-se face si acum pãrul mãciucã,  cînd îmi amintesc, cum toti revolutionarii ne întorceam cu fata la catedralã , îngenunchiind  cu speranta muribundului in glas   rosteam Tatal Nostru …..de se cutremura si cerul si pãmîntul ….aveai impresia cã trãiesti ceva ireal, cã timpul a stat in loc…in acele zile 16-22 Decembrie 89  doar Dumnezeu ne-a fost aproape !   Singuri împotriva  regimului…….

Poate sunt o nesocotita, cã nu am cerut nimic dupã aceea – nici pãmînt si nici recunoastere, cãci nu pentru asta iesisem in stradã –  dar am sufletul usor !

Bunicul meu a fost detinut politic in „53 -„55,  dupã revolutie nu a dorit nici el sã-si cearã drepturile, ci doar sã uite ororile prin care a trecut……

Pentru el si pentru cei cãzuti in decembrie 89 , pentru viitorul copiilor nostrii , am replicat de 1 decembrie 2009 !

Nu avem voie sã uitãm!    Sa arãtãm acest fapt, nu prin vorbe ci prin atitudine !

P-ta Operei e altarul nevãzut al revolutiei, in orice coltisor e un crîmpei din istoria acelor zile , pãmîntul încã musteste de sângele   EROILOR !

De aceea am strigat :Rusine ! Vroiam doar sa înceteze……..sa nu ne mai sfideze !

Si am fost pasnici,  am ripostat suflînd, cu lacrimi pe obraji si-n suflet , trompetele cumpãrate de la vînzãtorul ambulant cu obiecte si bilete Poli!  Seara cind am vazut la TV  rãstãlmãcirea evenimentului si catalogarea noastra  ( bãtrinii, veterani de razboi, pãrinti cu copii in cãrucioare, tineri ) in HULIGANI / GOLANI , am avut un deja-vu de acum 20 de ani !!!!!!!

Cînd tot asa s-a mintit poporul cu televizorul !

Da , sunt mîndrã cã sunt,, Golancã ” a Timisoarei !



Responses

  1. ……ok. imi vine greu sa vorbesc ….acum la 20 de ani de la … hai sa-i spunem revolutie !
    Si eu am participat la acele evenimente , intr-un fel sau in altul toti am participat !
    Si ? ce daca am participat ? am eu vreun merit ca tara asta ….este acum aici ..unde este ??
    Sigur , ma misca si pe mine amintire acelor zile crunte …in fiecare oras al tarii …au avut loc Drame ..si au murit oameni !
    si fiecare le-a resimtit …in felul lui !
    Dar, in toti acesti 20 de ani ….care au trecut , m-am tot gandit , daca e sa vorbim despre asta , ce am invatat din toate astea ?
    A avut oare vreun rost sa moara oamenii aceia , doar ca noi cei care am ramas , sa uitam de fiecare data cand mai vindem o bucata din tata asta si de fiecare data cand mergem sa „votam”????
    Asta nu a inteles inca Romanul…..!
    Ca odata la 5 ani ..el , romanul de rand , el cel care din vechea stripe de descalecatori de tara , el coboratorul din daci si din romani ,el urmasul celor care nu s-au aplecat in veci in fata nimanui , in fine , el omul simplu , cu fata brazdata de grij acum . si de nevoi ! Cu haine ponosite , si locuind in cartiere gri….muncitoresti , cel de care nu-si aduce aminte „PREZIDENTIABILUL” decat acum , odata la 5 ani …..abia acum el are sansa ca prin votu ce-l da , sa-si schimbe sie-si propria soarta …!
    Si ca DOAR acum , cuvantul lui al celui neinsemnat , are greutate si CONTEAZA
    I-mi pare rau , nici cu gandul nu asi vrea sa intinez memoria celor care atunci , in zilele acelea ….de ratacire nationala cand noi credeam ca facem REVOLUTIE….si ei mureau …. dar daca pentru asta au murit , doar ca sa putem noi sa alegem sa traim decent iar noi nici dupa atata timp nu am reusit sa intelegem , si de fiecare data , din 5 in 5 ani ne dam cu capul de pereti si iar votam cu kurul …………………..PACAT !!!!!!!
    PACAT DE EI ATUNCI ….SARACII !
    CA AU MURIT DEGEABA …!
    Ca nu meritam noi , un popor de oameni fara coloana vertebrala , o palida copie a celui ce a fost , sa avem asemenea martiri !
    Si de asta mi-e rusine !!!
    Mi-e rusine ca apartin ..acestei generatii care se screme de 20 de ani sa schimbe ceva …si nu reuseste !
    Ca de 20 de ani , pe esicherul politic avem aceiasi oameni pe care ciclic , o data la 5 ani ii mai rotim , intre ei bineinteles !
    Asi putea sa o lungesc ….mult si bine !
    DAR NU ARE ROST !!!!
    CONCLUZIA : nu ma intereseaza cate orase vor mai iesii in drum ….sa protesteze la aparitia nu stiu carui om politic al momentului !
    NU INSEAMNA NIMIC !
    Nu asta e solutia . Au apus zilele cand ieseam in strada la protest , si europa reactiona pozitiv !
    Au trecut 20 de ani …..au murit sute de oameni …..nu s-a intamplat nimic !!!!!
    LA ASTA AR TEBUI SA NE GANDIM !!!
    SI TIMISOARA AR TREBUI SA-SI FACA BINE LECTIILE DE DATA ASTA !
    SA NU SE LASE ENTUZIASMATA DE FAPTUL CA SI ALTE ORASE AR IESII IN STRADA !
    Mult mai practic ar fi daca NU l-ar mai alege pe Ciuhandru …, de-o pilda !
    Ca doar nu l-am ales noi !!!
    Si pt asta …NU SINT MANDRU ca sint golan al timisoarei!!!!

  2. Cei care merg la vot, merg pentru ca au dreptul sa o faca si pentru speranta moare ultima!

    Am tot respectul pentru oamenii adevarati, cei care au stat in Piata Operei si acum 20 de ani si in 1 Decembrie, pentru cei care erau sinceri, dar doar pentru ei. Le impartasesc durerile si nemultumirile, ii cred si ii apreciez, dar doar pe ei.

    Ceilalti nu prezinta importanta pentru mine. Pacat ca s-a ajuns aici!

  3. eram mica atunci cand toate astea s-au petrecut.
    insa povestile partasilor la decembrie ’89, ma fac sa plang.


Lasă un răspuns

Categorii

